Opis projektu:
Rudy są jedną z najpopularniejszych miejscowości pod względem atrakcji turystycznych Krainy Górnej Odry i całego Województwa Śląskiego. Miejscowość każdego dnia przyciąga rzesze turystów, pielgrzymów i rowerzystów. Budowa nowego przejścia dla pieszych wyposażonego w sygnalizację świetlną wzbudzoną wraz z inteligentnym system monitorowania i zmniejszania prędkości, znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu przy wjeździe do Rud od strony Gliwic na DW 919. W tym miejscu jest to jedyna opcja poprawiająca bezpieczeństwo lokalnych mieszkańców, pielgrzymów i turystów poprzez ograniczenie nadmiernej prędkości ruchu samochodowego. Dodatkowo po dwóch stronach drogi zostanie zbudowany chodnik do 5 metrów długości z każdej strony wraz z montażem barierki chodnikowej rurowej oraz z uwzględnieniem drożności rowów przebiegających wzdłuż drogi.
Uzasadnienie:
Natężenie ruchu pieszych w rozpatrywanym rejonie jest niewielkie, charakterystyczne dla zabudowy o małej intensywności. W potoku ruchu pojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej występują luki czasowe pomiędzy pojazdami na tyle duże, że piesi przekraczają jezdnię bez nadmiernych utrudnień. Zgodnie z interpretacją punktu 5.2.6.2. załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2311 z późn. zm.) jednym z warunków koniecznych do wyznaczenia i oznakowania nowego przejścia dla pieszych jest występowanie wzmożonego ruchu pieszego. W związku z tym wykonanie przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją świetlną we wskazanej lokalizacji byłoby nieuzasadnione, a funkcjonowanie takiej sygnalizacji nieefektywne (§ 3 ust. 26 pkt 1 i 4 Regulaminu MBO).