Opis projektu:
Sport elektroniczny to interdyscyplinarna branża tworzona między innymi przez specjalistów z zakresu marketingu, zarządzania, programowania, multimediów, nowych mediów, sportu i psychologii. Wiedzę z powyższych obszarów można przekazywać dzięki i poprzez gry komputerowe. E-sport to innowacyjna rozrywka, wirtualna rywalizacja która prócz umiejętności pozwala na ponadprzeciętne zarobki.
Projekt polega na zaaranżowaniu ogólnodostępnego „Gaming Spotu” w Katowicach, na wzór Gaming House’ów z innych rejonów Europy i Świata – np. Korei Południowej, USA, Szwecji, Australii, czy Niemiec. Przestrzeni z wysokiej klasy komputerami dedykowanymi do gier e-sportowych wraz z w peryferiami oraz elementami niezbędnymi do nauki w zakresie: streamingu, analizy i profesjonalizacji gry drużynowej oraz komentowania sportowego w e-sporcie. Zajęcia będą prowadzone przez branżowych i akademickich specjalistów.