Opis projektu:
Niezwykle trudnym wyzwaniem jest właściwe przygotowanie młodych ludzi do życia zawodowego w niespotykanych nigdy wcześniej warunkach dynamicznie zmieniającego się świata. Niezależnie od publikowanych badań i analiz, mamy ograniczoną wiedzę na temat przyszłych potrzeb rynku pracy i kierunków jego rozwoju. Cieszące się uznaniem i długoletnią renomą zawody znikają. W tym samym czasie, jak grzyby po deszczu wyrastają całe gałęzie gospodarki, których istnienia jeszcze kilka lat temu nikt nie potrafił przewidzieć.
Odpowiedzią na to będą ogólnodostępne, cykliczne webinaria-warsztaty on-line, prowadzone przez wyselekcjonowanych specjalistów z naszego regionu. Każdy w innym obszarze tematycznym. Będą to między innymi: nowe media i multimedia, wyszukiwanie i przetwarzanie informacji w sieci, tworzenie www, grywalizacja, streaming, e-bezpieczeństwo oraz elementy psychologii - pracy w zespole.
Uzasadnienie:
Projekt ma na celu prowadzenie cyklicznych webinariów-warsztatów on-line, prowadzonych przez specjalistów z regionu w zakresie między innymi: nowych mediów i multimediów, wyszukiwania i przetwarzania informacji w sieci, tworzenia www, grywalizacji, streamingu, e-bezpieczeństwa oraz elementów psychologii - pracy w zespole. Zdaniem Wnioskodawcy projekt jest odpowiedzią na poszukiwanie innowacyjnych sposobów przekazywania kluczowych kompetencji w sposób przyjazny, jednocześnie bazujący na naturalnych zainteresowaniach. Służyć temu mają e-warsztaty tematyczne na żywo. Z każdego z 7 tematów planuje się 40 godzinne webinaria z zaangażowaniem czasowym specjalistów. Mając na względzie dostępność różnych materiałów szkoleniowych podobnego typu w mediach elektronicznych, publikowanych podcastów, możliwości udziału w webinariach i szkoleniach online (w dużej mierze bezpłatnych) - niezasadnym jest tworzenie kolejnych materiałów we wskazanych obszarach. Zgodnie z zapisami §3 ust. 15 Regulaminu Marszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego Województwa Śląskiego ocenie zostaje poddana realność, celowość i efektywność planowanych wydatków. Zapisy wniosku nie wskazują, by planowane działania były efektywne w odniesieniu do ponoszonych kosztów. Zważywszy, że sam Wnioskodawca stwierdza, że żyjemy w warunkach dynamicznie zmieniającego się świata, brak jest zasadności tworzenia kolejnej platformy informacyjno-edukacyjnej i ponoszenia ze środków społecznych jednorazowych dużych kosztów promocji, tworzenia platformy, by po krótkim okresie realizacji i nieuchronnej dezaktualizacji treści zaprzestać działania, które Wnioskodawca uważa za istotne. Platformę planuje się utrzymać przez rok kalendarzowy po zakończeniu zadania z publikacją wcześniej nagranych materiałów, co samo w sobie zaprzecza idei by prezentowane treści były aktualne. Rynek pracy stale ewoluuje. Wpływ jednorazowej okresowej kampanii internetowej, bilboardowej, prezentowanych tematów, spotkań ze specjalistami na podstawie innych podobnych tego typu działań często nie przynosi odczuwalnych wymiernych efektów. Poza tym należy wskazać, że warsztaty ze specjalistami mają mieć charakter wyłącznie informacyjny – uczestnicy nie podniosą swoich kompetencji w sensie formalnym (nie uzyskają chociażby certyfikatu potwierdzającego nabycie określonych kompetencji wymaganych na rynku pracy). Mając powyższe na uwadze, wniosek zostaje oceniony negatywnie.